Miten sinä palvelisit?
Utelimme kaksi viikkoa sitten: ”Jos olisit yrittäjä, millä tavalla erottautuisit ylivertaisella asiakaspalvelullasi. Tarjoaisitko enemmän kuin asiantuntemusta ja hymyä? Millä toimialalla olisit?
Perustaisin kollektiivin, jossa 50 kotia ja kaksi kerrosta yhteisiä tiloja: keittiö, takkahuone, terassi, kasvipuutarha, musiikkihuone, nikkaripaja, kellari, kirjasto, esityssali.
Asujiksi saisivat hakeutua ne
– joilla on yhteisölle erinomaista annettavaa
– joilta puuttuu jotakin tarvittavaa
– jotka haluavat oppia uutta ja kehittyä.
Vierailin juuri Tukholmassa sellaisessa. Wooow mikä elävä yhteisö!
-Marjatta
Jos olisin yrittäjä, toimisin todennäköisesti iäkkäämpiä ihmisiä kohtaavalla palvelualalla ja myisin jotain kotipalvelua heille. Osallistuisin heidän arkeensa heitä kunnioittaen ja yhdessä heidän kanssaan toimien, Hymy ja keskustelu olisivat osa palveluani.
-Helinä
Ravintolassa. Ottaisin asiakkaat vastaan kuin he tulisivat luokseni kylään, istuisivat olohuoneessani ja saisin passata ystäviäni. No, en kuitenkaan juoruilisi!
-Raija Gren
Ihminen ensin
-Ilkka Kulmala
Avaisin kenkäkaupan, valikoimana laadukkaita kenkiä. Asiakaspalvelumme olisi asiantuntevaa ja ystävällistä, meille olisi mukava tulla ja aina saisi hyvää palvelua.
Tuntisin asiakkaani ja tiedottaisin asiakkaille uutuuksista – niistä juuri sinulle sopivista kengistä jotka tulivat tämän päivän kuormassa. Tiskillä olisi suklaakulhossa tarjolla herkkuja ja miehille mukava tuoli ja autolehtiä, että jaksaisivat tarpeen tuleen hetken viivähtää puolison seurana.
Kuinka on, tulisitko avajaisiin? Asioisitko meillä?
-Reetta
Tahdikkuus on kaiken a ja o.
-Heb
Viestinnän (markkinointiviestintä) alalla olen ollut, ja samalle alalle edelleen menisin. Palvelu on ykkönen: kiinnostus asiakkaiden tarpeista ja niihin vastaaminen erityisosaamisella ja odotukset ylittäen. Hyvän mielen tuottaminen, ilo, kivat yllätykset ja hymy – niistä ei pidä tinkiä koskaan. Ihmisrakkaus ja halu palvella toista on tärkein ominaisuus yrityksessä kuin yrityksessä.
-Marjuska
Olisin kahvilayrittäjä, palvelisin rennolla, ei liian sliipatulla asenteella. Keskittyisin omiin leipomuksiin ja niissä olisi muutakin kuin teollista makua. Hinnat olisivat kohtuulliset, että voisimme olla asiakas/minä, molemmat tyytyväisiä. Tahtoisin palvella niin, että tapaisimme uudelleen ja hymy olisi aina aito, ei väkisin väännetty.
Ja olen ollut kahvilayrittäjä joskus, nyt eläkkeellä jo.
-Elämä on
Jos olisin yrittäjä, olisin vanhustenhoitoalalla 🙂 Minulla olisi riittävästi henkilökuntaa, jotta ehtisimme viettää vanhusten kanssa aikaa, käydä teatterissa, tansseissa, kylpylöissä. Meillä olisi myös aikaa kuunnella mielenkiintoisia tarinoita heidän lapsuudestaan ja nuoruudestaan sekä siitä miltä tuntuu olla vanha 🙂 Me leipoisimme pullaa, paistaisimme lättyjä, kokoaisimme ötökkähotelleja ja kävisimme keräämässä omaa hunajaa. Ja loppukesästä keräisimme suuria auringonkukkakimppuja omasta auringonkukkapellosta. Aina työvuoron jälkeen olisin kiitollinen saatuani viettää jälleen ainutkertaisen päivän ainutkertaisten ihmisten kanssa 😀 Ehkä minulla olisi myös eläinten turvakoti, joita kilvan hoitaisimme. Ja aina ajoittain kutsuisimme läheisen päiväkodin lapset vierailulle ja tekemään asioita yhdessä meidän kanssamme. Toivottaisimme tervetulleeksi myös kaikki elämäänsä suuntaa etsivät nuoret, jotka kenties löytäisivät kauttamme unelmaammatin 😀
-Suvi
”Jokainen on aina oikeassa”. Asiakaskokemus on niin pienistä asioista kiinni. Se, millainen olo palvelun tarjoajalla on itsensä kanssa ja millainen on hänen arvomaailmansa, välittyy suoraan siihen, miten hän kohtelee toisia ja miten ihmiset kokevat tulleensa kohdelluksi.
Sen lisäksi on tärkeää olla läsnä jokaisessa kohtaamisessa. Ihminen kyllä aistii, jos keskittymisesi on toisaalla. Kun päätät tietoisesti unohtaa kaiken ympäröivän ja pysähtyä ihmisen äärelle, hän saa parasta mahdollista palvelua maailmassa.
Olisin ja olen ihmisten palvelualalla.
-Rohkea Reetta
Tarjoaisin kotona asuville vanhuksille seuraa ja toimintatuokioita, kuten maalaus/piirustushetkiä, valokuvaustuokioita, lukuhetkiä tai järjestäisin ystäväpiirilleen tapaamisia. Voisin viedä asiakkaani linturetkelle, katsomaan hänelle rakkaita paikkoja tai tapaamaan ystäviään. Järjestäisin kaikkea sellaista, mitä muut palvelujentarjoajat eivät välttämättömän hoivan lisäksi ehdi tehdä.
-Inke
Olen kohta ollut 15 vuotta hierojana ja hartain toiveeni on, että asiakas lähtee pois rentoutuneena. Usein olen onnistunut siinä. Jopa asiakkaat, joilla tullessaan on ollut kireä ilme ja epäuskoinen asenne, ovat hymyilleet pois lähtiessään.
-Helmi
Seppä – Tarjoaisin sen mitä et taatusti muualta saa – palvele niin kuin toivoisit itseäsi palveltavan.
-Asko Askold
Seminaariesiintyjien tukipalvelu
Seminaareissa esiintyjiä on laidasta laitaan. On ensikertalaisia ja jo tuhannetta puhettaan pitäviä. Se joka ottaa vastaan powerpoint-esityksen, kiittää hyvästä esityksestä, jonka avulla yhdessä teemme hienon seminaarin. Toinen, joka asettaa esiintyjälle ensimmäistä tai tuhannen kerran langattoman mikrofonin kertoo myös rohkeasta äänenkäytöstä, jotta voimme yhdessä tuoda hänen viestinsä kuuluville. Kolmas, joka kertoo, että on esiintyjän vuoro muistuttaa, että yleisö on hänen puolellaan. Muista nauttia esiintymisestä, sillä me muut ainakin nautimme.
-Seminaariteknikko
Toimisin energiahoitajana, keskusteluapuna ja ties millä muilla tavoin ihmisiä auttaakseni. Siinäpä saisi vastavuoroisesti itsellekin lisää virtaa. Viiteenkymmeneen vuoteen mahtuu monenlaista haastetta ja nyttemmin myös sairauksien kanssa pärjäämistä. Näin ollen pohjaa kyllä löytyisi useiden ongelmien ratkomiseen.
-Vertaistuetar
Jos toimisin kahvilassa, yrittäisin huomioida kunkin asiakkaan, tai asiakasryhmän yksilöllisesti. Hymyillen, ja iloisesti vaikka itsellä olisi vaikea päivä.
-Jande
Haluaisin edistää ihmisten Fyysistä ja ennen kaikkea Psyykkistä Terveyttä! Tarjoaisin aitoa ja ihmisläheistä palvelua, jota jokainen voisi ymmärtää ja sisäistää että KAIKKI lähtee itsestään ja omista ajatuksistaan. Korjaamalla syyn eikä seurauksen! Olemalla Aito oma itse!
-En keksi ninimerkkiä